Frakt

Fraktpriser

  • Privatpersoner, fri frakt vid köp över 300kr.inkl.moms.
  • Företag, fri frakt vid köp över 2.000kr.inkl.moms.
  • Återförsäljare, fri frakt.


Transportskador

K-berg ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av transportskador ska göras inom skälig tid, dock senast inom två månader. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Kontrollera emballaget, skriv inte under om emballaget inte är helt. Ombudet/transportören måste anmärka på dennes samt din kopia av fraktsedeln att emballaget var sönder vid leverans. Efter detta gjorts kan du skriva under. Därefter kontaktar du K-bergs kundtjänst.

Retur

Vid retur står du risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning om en sådan medföljer, samtliga etiketter ska sitta kvar på kläder och eventuella manualer ska skickas med.

Det är viktigt att ytteremballage används och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.

Vi har en returhanteringstid på 30 dagar.

Returer får inte skickas mot Postförskott/Efterkrav eller REK. Efter mottagen och godkänd retur kommer återbetalning att ske inom trettio (30) dagar från det att K-berg tog emot returen. Återbetalning sker endast genom insättning till bankkonto alternativt tillbaka på ditt kort om du gjort en kortbetalning, ej kontant.

För att möjliggöra en eventuell retur behöver du kunna påvisa köp och K-berg rekommenderar att du sparar orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp. För information eller hjälp vid retur, kontakta K-bergs kundtjänst.

Outlösta försändelser

För paket som inte löses ut på Posten/DHL debiterar vi dig kostnaderna för frakt (tur och retur) samt hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Privatkund (DHL)

Levereras till närmaste DHL service point. Om du har angivit ett mobilnummer får du ett sms när dina varor finns att hämtas ut i närmasta DHL Servicepoint

Företagspaket (DHL)

Leveransen sker till din företagsadress. Notera att någon måste finnas på plats för att kvittera ut paketet fall ni inte har något avtal med DHL.

Privatkund (Posten)

Leveransen sker med Posten Mypack till närmsta Posten ombud. Ett mycket leveranssäkert alternativ om du bor norr om Stockholm. Extra avgift tillkommer

Företagskund (Posten)

Leveransen sker med posten företagspaket till företagets adress. Notera att någon måste finnas på plats för att kvittera ut paketet.


JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.